Oprogramowanie sklepu internetowego – sellingo

Wyświetleń: 854
Oprogramowanie sklepu internetowego – sellingo

Oprogramowanie sklepu internetowego – czym kierować się przy wyborze ?

Jeżeli kiedyś zastanawiałeś się nad wyborem swojego oprogramowania sklepu, pewnie dobrze wiesz jak trudny jest to wybór i jak wiele niespodzianek może sprawić. Korzystając z doświadczenia innych dowiedz się, czym kierować się podczas dokonywania takiego wyboru. Czego się wystrzegać, a także co może Cię zaskoczyć już po założeniu swojego sklepu.

Stając przed dylematem jakie oprogramowanie sklepu internetowego wybrać, powinieneś zastanowić się nad możliwościami jakie niesie ze sobą to wybrane przez Ciebie, konkretne oprogramowanie sklepu internetowego. Wiem, że większość sprzedawców zwraca zwykle uwagę na cenę, radziłbym jednak na samym początku przyjrzeć się dostępnym funkcjonalnościom danego oprogramowania lub jego ewentualnej elastyczności dostosowania pod integracje. Warto jest także skontaktować się obsługą techniczną, aby sprawdzić kiedy i czy w ogóle możemy się z nią kontaktować. Zwykle przydaje się pomoc telefoniczna, a niektórzy dostawcy sklepów albo jej zupełnie nie oferują, albo przeznaczona jest jedynie dla wybranych krajów.

sellingo

Na wstępie zwróćmy także uwagę, czy oprogramowanie sklepu internetowego posiada niezbędne dla nas funkcję. Często integracja dla najpopularniejszych hurtowni jest już gotowa, a w innym przypadku operator oferuje możliwość „dorobienia” interesującej nas integracji.
Dla jednych sprzedawców najważniejsza będzie integracja z Allegro, dla drugich np. obsługa szybkich płatności, czy możliwość wystawiania faktur bezpośrednio w sklepie. Zastanów się więc z których funkcji będziesz korzystać.

Zorientuj się także, czy jest wymagana umowa przy tego typu współpracy z firmą oferującą oprogramowanie sklepu internetowego. Pamiętaj jednak, że każda umowa wiążę dwustronnie więc zastanów się dwa razy zanim cokolwiek podpiszesz. Sklepy abonamentowe mają zwykle ten atut, że umowa zwykle nie jest wymagana. Sklep opłacany jest z góry i działa tak długo jak za niego płacimy. Możesz więc w każdej chwili zrezygnować z takiego sklepu bez żadnych zobowiązań. Przepadnie jedynie pozostała długość abonamentu ale i tak jest to mniejszy koszt niż w przypadku długotrwałej umowy.

Dlatego wcześniej prześledź stronę na której znajduje się cennik bądź uważnie przeczytaj umowę, jeżeli zdecydujesz się skorzystać z oprogramowania, którego producent wymaga podpisania umowy – sprawdź, czy nie ma tam żadnych ukrytych kosztów.

Zapoznaj się z wersją demonstracyjną lub okresem darmowym oferowanym przez producenta oprogramowania. Jest to najlepszy sposób, aby w praktyce ocenić oprogramowanie, a szczególnie jego panel administracyjny. Przy okazji sprawdzisz dostępne funkcje sklepu oraz łatwość obsługi.

Prosty panel administracyjny to prawdziwe ułatwienie. Niestety większość oprogramowań sklepów internetowych o to nie dba. Proste funkcje mają zawiłe nazwy, a większość ustawień jest gdzieś ukryta. Często przez to, że oprogramowania te są produkcji zagranicznej co powoduje problemy w tłumaczeniach. Dlatego polecam rodzimych producentów jak np. comarch.pl czy sellingo.pl. Tylko sprawne poruszanie się po panelu administracyjnym może pozwolić nam na dostosowanie sklepu do Twoich potrzeb, a co najważniejsze – ułatwić pracę. W prostym panelu odnajdziesz się bardzo szybko, w trudnym poświęcisz długie godziny na szukanie funkcji, które Cię interesują.

Warto prześledzić także aktualności lub stronę z informacjami producenta na której sprawdzisz jak często wprowadzane są nowe funkcje i aktualności. Jeżeli producent w miarę często dodaje nowe funkcje do sklepu to możesz być pewny że cały czas dba o rozwój oprogramowania, co w branży opartej na nowych technologiach jest niezwykle cenne.

sellingo

Jeżeli jesteśmy już w temacie nowych technologii, zwróć uwagę, czy skórka graficzna sklepu przystosowana jest do coraz to popularniejszych urządzeń mobilnych. Klienci przecież coraz częściej robią zakupy przez telefon lub tablet. Sama skórka sklepu powinna być także łatwo edytowalna z poziomu panelu administracyjnego. Bo co jeżeli będziemy chcieli samodzielnie zmienić tło sklepu, z okazji chociażby Bożego Narodzenia? Lepiej zrobić to samemu niż płacić za zmianę tak prostego elementu jakim jest tło.

Najważniejsza w sklepie jest jednak ścieżka zakupowa. Skrócona jedynie do najistotniejszych kroków. Tak, aby klient nie musiał zbyt dużo klikać. Zalogowanemu Klientowi, który zapełnił już swój koszyk, powinny wystarczyć maksymalnie 3-4 kliknięcia do pełnej finalizacji zamówienia.

Oprogramowanie sklepu internetowego powinno posiadać także interesujące nas integracje. Musisz więc sprawdzić, czy wybrany sklep posiada możliwość integracji oraz jakie są jej koszty. Takie informacje nie zawsze znajdują się w cenniku ponieważ zwykle chodzi o indywidualne rozwiązania.

Niektóre oprogramowania sklepów pozwalają także na szybszą i wygodniejszą obsługę Klienta. Czy to przez obsługę poczty bezpośrednio z oprogramowania sklepu, czy przez samą obsługę zamówienia opatrzoną powiadomieniami dla Klienta. Wszystkie te czynniki wpływają na jakość obsługi, a ta przekłada się później na zdobywanie stałych Klientów.

Przed wyborem naszego oprogramowania sklepu powinniśmy poświęcić kilka dni i samodzielnie przeklikać dostępne oprogramowanie sklepu internetowego, zwykle twórcy takich systemów oferują darmową wersje do testów lub sklep demonstracyjny. Kiedy sprawdzisz kilka najbardziej interesujących, łatwo będzie już ostatecznie wybrać jedno z nich.


niemiecki blog napisz